2021-02-24 21:54:11 Lektira iz vrećice U našem je četvrtom razredu lektira sve – samo ne obična. Ono što mali Budimčani jako vole je kreativan pristup lektiri. Iz mjeseca u mjesec pokušavamo osuvremeniti obradu lektirnih djela u našem razredu. Tako smo protekli mjesec siječanj proveli u čitanju i na zanimljiv način interpretiranju romana vesele Družbe Pere Kvržice, Mate Lovraka. Ono što bi glavni razlog postojanja lektire trebao biti jest razvijanje ljubavi prema čitanju, stvaranje aktivnih čitača i razvijanje kulture čitanja u malim bićima koje poučavamo. Spomenuti roman smo nakon čitanja prikazali na zanimljiv način kao „Lektiru iz vrećice“. O čemu se tu točno radi? Učenici najprije trebaju u cijelosti pročitati lektirno djelo. Zatim trebaju nabaviti papirnu vrećicu koja će poslužiti kao platno za prezentaciju pročitanog djela. Prednju stranu vrećice trebaju oslikati kao naslovnicu romana (to mogu raditi direktno na vrećici u odabranoj likovnoj tehnici ili na posebnom papiru kojeg će potom zalijepiti na vrećicu. Na suprotnoj strani zapisuju ono što učitelj unaprijed odredi (kratak sadržaj, osobine likova, usporedbu sebe sa likovima…), Bočne strane vrećice također se mogu iskoristiti na kreativan način za nekakav recimo citat iz romana, opis ili pak crtež. Sada dolazimo na glavni dio- sadržaj vrećice. U papirnatu vrećicu trebaju staviti 10 predmeta koji imaju bilo kakvu vezu s pročitanim romanom (djelom). Ovdje su se ovaj puta našli ručno izrađeni predmeti poput minijature mlina na kojem su se djeca okupljala, čekić, raznorazni predmeti iz kućanstva ali i crveni luk, komadići slanine i kobasice i kruh kojeg su djeca u romanu često objedovala). Učenici svoj rad prezentiraju na način da iz vrećice izvlače predmet po predmet i stvaraju vlastitu priču – prepričavaju sadržaj. Svaki predmet treba imati svoju svrhu- zašto se baš taj predmet našao u vrećici. Malo je reći kako su moji učenici oduševljeni ovakvim pristupom obrade lektirnih djela. Sljedeća nam je lektira Izum profesora Leopolda, Ante Gardaša koju ćemo interpretirati kao „Pizza lektiru“. Kreativni pristup obradi lektire predstavlja alternativu suhoparnim dnevnicima čitanja i zasniva se na prilagodbi interesima vaših učenika. Zato osluškujte potrebe svojih učenika u tom smjeru i potičite njihovu aktivnu ulogu za vrijeme i nakon čitanja. Učiteljica Patricija Hercog |
Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač |