2023-03-26 14:15:10 Međunarodni projekt – AMIFN Čarobna interkulturalna mreža prijateljstva – module 5 Mala škola PŠ Stipanovci u velikom projektu - Kaleidoskop vrlina A Magical Intercultural Friednship Network (Čarobna interkulturalna mreža prijateljstva) je međunarodni projekt čiji je glavni cilj osnaživanje učenika i nastavnika u sferi interkulturalnosti kroz globalno umrežavanje, naglašavanje vršnjačkog učenja o drugim narodima, njihovim zemljama i kulturama. Kroz projekt se ostvaruje jedan od globalnih ciljeva UN-a za održivi razvoj, a to je kvalitetno obrazovanje. Učenici KO 2./4. razreda PŠ Stipanovci ove šk. god. 2022./2023. uključili su se i u petu fazu međunarodnog projekta “Čarobna interkulturalna mreža prijateljstva – module 5”. Peti modul projekta nosi naziv Kaleidoskop vrlina, a u okviru njega učenici su kroz različite aktivnosti ojačali devet vrlina: radoznalost, samopouzdanje, odgovornost, originalnost, upornost, povjerenje, odlučnost, snalažljivost i kreativnost. Pokretač ovog projekta je Željana Radojičić Lukić, a modul 5 ovog projekta usmjeren je na LJUDSKE VRLINE. Zadanim aktivnostima željeli smo osvijestiti činjenicu da su danas ljudske mane u središtu zbivanja, te da su medijski članci o ljudskim manama daleko vidljiviji i da je velika rijetkost i veoma teško u središte javnosti uključiti bilo koju ljudsku vrlinu, poput dobrote, ljubavi, poštenja ili iskrenosti. Naši učenici skloni su oponašanju svojih idola koji su najčešće stekli pažnju medija i veliku vidljivost na društvenim mrežama stavljajući u središte svojih aktivnosti ‒ mane poput nepoštovanja društvenih normi i rušenja svih mogućih kodeksa ponašanja. Namjera ovog modula je želja i pokušaj da vratimo vrline u modu i da pomognemo djeci da ih prepoznaju, nadograđuju, njeguju i na pravi način vrednuju. Kroz 9 različitih zadataka učenici su na različite, kreativne načine učili o vrlinama i o tome koliko su one važne, koliko nam pomažu ili odmažu u svakodnevnom životu i o tome kako i kada neka vrlina prerasta u manu. Kroz zadatke umrežavali smo se i upoznavali sa drugim sudionicima projekta, razmjenjivali sa njima iskustva u radu na zadacima te raspravljali na određene teme. Projekt je započeo 24. listopada i trajao je do 20. prosinca 2022. g. Realizacija projekta trajala je punih sedam tjedana, a učenici su svakog ponedjeljka dobivali tjedne zadatke koje su morali odrađivati unutar razrednog odjela. U realizaciju aktivnosti uključili smo i lokalnu zajednicu te smo ostvarili suradnju i sa najbližim kulturnim ustanovama i najbližim kulturno-povijesnim znamenitostima. Ostvarili smo suradnju i sa učenicima iz Crne Gore i Republike Srbije koje su također bile sudionice projekta. Na ovakav način učenici su se interkulturalno povezali kao pripadnici različitih narodnosnih skupina. Tako su dobili priliku predstaviti svoj kraj u kojem žive i puno toga naučiti o drugima, a pri tome se družiti sa vršnjacima svoje dobi. Za sve kvalitetno odrađene zadatke iz projekta učenici su dobili priznanja i zahvale. Učiteljica: Monika Mužar - Kos
|
Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač |