2023-05-22 22:06:33

Međunarodni eTwinning projekt Lektiru u ruke, čitajmo bez muke

Vrlo zanimljiv projekt o čitanju lektire na zanimljiv način privukao je učiteljicu Patriciju i njen 2. razred. Uključili su se u međunarodni eTwinning projekt integrirajući svoj razredni projekt Lektira izvan okvira u ovaj veći međunarodni. Projekt je to autorica Dragane Arsić (BiH) i Patricije Burazin (Hrvatska) obje učiteljice razredne nastave. 

Na samom uvodu u projekt svi su se učenici projektni partneri jedni drugima predstavili na interaktivnoj ploči za dopisivanje a zatim već u rujnu prionuli na posao provođenja zanimljivih zadataka projekta. Gotovo svi zadaci bili su zajednički svim projektnim partnerima- na zanimljiv način obraditi zadano djelo za pojedini razred i uzrast učenika. Izborne zadatke mogli su izabrati projektni partneri koji su željeli pokazati nešto novo i učinkovito u obradi lektirnog djela. Prateći nastavni kurukulum drugog razreda naše domovine naši su drugašići tako na zanimljiv način ušli u svijet bajki, priča, pjesama te obradili sljedeće naslove od rujna do lipnja ove 2022./2023. školske godine: Ružno pače (Hans Christian Andersen), Maca papučarica (Ela Peroci), Djevojčica sa šibicama i Carevo novo ruho (H.Christian Andersen), Božićna bajka (Nada Iveljić), Poštarska bajka (Karel Čapek), Stanari u slonu (Dubravko Horvatić) i Ježeva kućica (Branko Čopić). Nastavili su pritom prošlogodišnju suradnju s knjižničarkom škole Josipom Vešligaj koja je jednom (ponekad i više) puta mjesečno došla u razred te s učenicima u suradnji s učiteljicom Patricijom provela zanimljive nesvakidašnje aktivnosti, pristupe i metode obrade pojedinog odabranog književnog djela. Većinu ideja učiteljica i knjižničarka preuzele su iz sveobuhvatne knjige Kreativan pristup lektiri autorica M. Gabelica, D. Težak.  Za neke su pak koristile Internet i pretraživale strane stranice u potrazi za idejama. Tako su se pri obradi pojedinog naslova našle kamišibaj tehnika, staza pripovijedanja, lektira iz vrećice itd. Učenici su tijekom školske godine radili na uvježbavanju tehnike pripovijedanja jer je uz digitalnu tehnologiju koja nas u 21. stoljeću doslovno bombardira sa svih strana- tehnika pripovijedanja potpuno zapostavljena. Posljednji susret s knjižničarkom bio je rezerviran za iznošenje dojmova o cjelogodišnjem projektu, evaluacija projektnih aktivnosti, dijeljenje svojih knjižica koje su dobili od knjižničarke na prvom susretu u rujnu a u koje su trebali upisati top listu lektirnih naslova koje su pročitali ove školske godine i obrazložiti svoj odgovor svima u razredu. Malo je reći kako se ovaj pristup obradi lektirnih naslova svidio učenicima. Ono što je najvrjednije jest kako smo neke od učenika pridobili na čitanje i izvan lektirnih djela te u razredu popunili veliku policu s naslovima slikovnica, romana, zbirki bajki i basni kako bi učenici slobodno se poslužili te čitali i izvan onih obaveznih lektirnih naslova.

Učiteljica Patricija Hercog, PŠ Budimci


Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač