2024-05-02 10:50:55

Svjetski dan knjige

Svjetski dan knjige slavi se svake godine 23. travnja diljem svijeta kako bi se promovirala kultura čitanja, knjige i autori.  Cilj obilježavanja Svjetskog dana knjige je svakoga, a posebno mlade, potaknuti na čitanje te promicati izdavaštvo i zaštitu intelektualnog vlasništva.
Važno je potaknuti ljubav prema čitanju kod djece još od najranije dobi kako bi razvili naviku čitanja koja će im koristiti cijeli život.

 

Tim povodom učenici PŠ Budimci (2.,3. i 4. razred) te učenici 3. i 4. razreda  MŠ Podgorač kroz nekoliko aktivnosti podsjetili su se zašto je važno čitati. Čitajući razne citate o knjigama i čitanju u uvodnome djelu učenici su uočili da knjige imaju sposobnost da nam prenesu znanje, pomognu u razvijanju jezičnih vještina i mašte, ali i  da nas odvedu na neobična putovanja u nepoznate svjetove i daleke krajeve. Knjige sadrže moćne poruke pa nas mogu potaknuti na promjene ili pružiti utjehu u teškim vremenima.

Nakon toga slijedilo je gledanje animiranog filma Fantastične leteće knjige g. Morrisa Lessmorea, koji je nastao prema istoimenoj slikovnici, a inspirirana je ljubavlju prema knjigama i ljekovitim moćima knjiga. G. Morris Lessmore jako je volio knjige, ali nakon što izgubi sve zbog uragana otkriva magičnu knjižnicu punu letećih knjiga. Knjige mu postaju najbolji prijatelji i ponovno pronalazi radost u životu.

Zaključili smo da knjige imaju razne moći baš kao i superheroji, stoga su učenici PŠ  Budimci dobili kreativan zadatak - knjiga superheroj, gdje su morali predstaviti knjigu kao superheroja - smisliti joj ime i odrediti koje to super moći i ma i protiv čega se bori.

Animirani film Fantastične leteće knjige g. Morrisa Lessmorea naučio nas je i da svaka knjiga krije neku zanimljivu životnu priču i da je svačija priča važna. Vezano uz to, učenici MŠ Podgorač dobili su zanimljiv zadatak  - razredni sajam priča. Svaki učenik trebao se prisjetiti nekog značajnog događaja iz svoga života, a potom osmisliti naslov i zapisati ga na papir koji je predstavljao hrbat knjige. Potom je jedan učenik na temelju naslova birao koju priču želi poslušati, a učenik čiji je naslov odabrao ispričao je svoju priču.

                                                                                        Knjižničarka Josipa Vešligaj

 

 

      


Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač