2021-03-12 23:31:20

Zasadi stablo, ne budi panj! 2021.

Zasadi stablo, ne budi panj!

1. - 7. ožujka 2021.

Kolektivna sadnja stabala ideja je inicijative pokrenute 2019. u Varaždinu. Ideja se vrlo brzo prihvatila i proširila po cijeloj Hrvatskoj pa je u inicijativi ukupno sudjelovalo oko 600 obrazovnih ustanova, 200 gradova i općina, te oko 650 raznovrsnih dionika.

 https://zasadistablonebudipanj.hr/

Ove godine smo se uključili i mi te posadili tri sadnice dobivene kroz donacije. U PŠ Razbojište učenici i učitelji posadili su srebrnu smreku koju su dobili pred Božić, a u Podgoraču su posadili dvije sadnice hrasta lužnjaka.

Dolaskom proljeća i ljepših dana, te potaknuti akcijom „Posadi stablo, ne budi panj!“ odlučili smo i sami uključiti se u akciju i posaditi našu božićnu srebrnu smreku koja je prezimila u velikoj lončanici u našoj školi.

Na samu akciju podsjetile su nas i naše učiteljice Tajana i Jelena koje su se odmah ponudile da na bilo koji način i same sudjeluju. Tako smo se odlučili da taj dan bude srijeda kada su s nama učitelji Jelena i Benjamin. Pri samoj odradi zadatka od velike pomoći bila nam je snaga učitelja Benjamina koji je pokazao da veoma vješto koristi sve poljoprivredne alatke. Našim vještim ručicama nježno smo zatrpali korijen drvca, dobro ga pognojili i zalili vodom.

Svaki dan brinemo da naše drvce zalijemo kako bi uspjela njegova sadnja i kako bi svojom krošnjom u budućnosti uljepšalo našu školu.

Samu akciju nastavili smo različitim aktivnostima kojima smo kod učenika željeli razviti svijest o potrebi brige i zaštite stabala na našoj planeti. Učenici su izradili „Stablo zelenih želja“ na kojem su napisali eko - poruke vezane uz očuvanje stabala i sveg okoliša.

 

Uz te aktivnosti povezali smo i druge nastavne sadržaje koje smo željeli integrirati u samu akciju. Tako su učenici 3. razreda dobili zadatak da svojim praktičnim radom u prirodi pokažu svoje znanje o orijentaciji pomoću stabala i usvoje ishode iz nastave PID (PID OŠ B.3.4. Učenik se snalazi u prostoru, tumači plan mjesta i kartu zavičaja, izrađuje plan neposrednoga okružja i zaključuje o povezanosti prostornih obilježja zavičaja i načina života ljudi, PID OŠ A.B.C.D.3.1. Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija.)

Zadatak su morali dokumentirati. Učenik 3. razreda Filip Vojtulek je uz pomoć svoje mame i djeda otišao u obližnju šumu i snimio kratki video koji možete pogledati na poveznici.

Učenici i učitelji PŠ Razbojište

Silvana Šarić i Ljubica Đurić

 

U Podgoraču su učenici 7.a, 7.b i 8.c razreda s učiteljima stranih jezika posadili dvije sadnice hrasta lužnjaka. Iza igrališta smo odredili lokaciju, dječaci i učitelj su iskopali rupu, a učenice i učiteljice posadile. Napravili smo dovoljan razmak među sadnicama i dobro ih zalili. Domar je sadnice zaštitio od slučajnih naleta lopte s igrališta. Na virtualnoj karti su ucrtali područja sadnje. Sadili smo poslije podne kada se sunce lagano spušta na zapadu i učenici su svojim tijelima stvarali hlad mladim sadnicama. Nadamo se da će hrastovi rasti i u budućnosti praviti hlad prijepodne cijelom igralištu.

 


Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač