2017-01-16 10:21:28

UČIMO ZAJEDNO 3 - INFO DAN

PODGORAČ - Učimo zajedno 3 projekt je u koji je uključena Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač kao partner osnivaču Osječko-baranjskoj županiji sa još tridesetak škola partnera. Projekt se provodi treću godinu za redom i omogućuje rad pomoćnicima u nastavi za učenike s poteškoćama. U petak, 13. siječnja 2017. godine u 11 sati okupili smo se u našoj školi kako bismo predstavili široj javnosti provedbu i važnost  projekta na učenike, učitelje, školu, a u konačnici i na cijelu zajednicu. Na info danu okupilo se 60-ak uzvanika: učenici, roditelji, učitelji, stručni suradnici i naravno pomoćnici u nastavi.  Okupljanima su se kroz kraća izlaganja obratili ravnateljica škole Zdenka Vukomanović, načelnik Općine Podgorač Goran Đanić, pedagoginja Elena Kljajić Lončarević, učiteljica engleskog jezika Jelena Baričević Momčilović, pomoćnica u nastavi Jasmina Glavaš i učenica Tamara Metikoš. U sat vremena oni su, svatko iz svog kuta gledanja, iznijeli kako je provođenje ovog projekta utjecalo na njih i na njihov rad. Nakon predavanja, svi uzvanici su se okrijepili uz grickalice i napitke.

Na početku, ravnateljica škole Zdenka Vukomanović, pozdravila je sve uzvanike i najavila predavače. Prvi se obratio načelnik Općine Podgorač Goran Đanić. Iskazao je zadovoljstvo velikim odazivom na info dan, pohvalio projekt i rad škole. Rado će sudjelovati i pomoći u ovom, ali i svakom drugom projektu koji pozitivno utjeće na cijelu zajednicu.

Ravateljica škole Zdenka Vukomanović upoznala je uzvanike sa projektom. Osječko-baranjska županija je osnivać, a naša škola je jedna od 33 škola-partnera projekta Učimo zajedno 3 koji omogućuje rad pomoćnika u nastavi. U svijetu je do 200 milijuna djece s poteškoćama. Primarni cilj je  uključiti djecu s poteškoćama u redovnu nastavu, a pomoćnici u nastavi uvelike pomažu da se ta integracija ostvari na najbolji mogući način. Ovim projektom zaposleno je u županiji 66 pomoćnika, a u našoj školi dva. Osim ovog projekta, preko Hrvatskog zavoda za zapošljavanje još je jedan pomoćnik, a preko Udruge invalida grada Našica pet pomoćnika. U našoj školi tako imamo 8 pomoćnika u nastavi, a 29 učenika s poteškoćama.

Pedagoginja Elena Kljajić Lončarević predstavila je koje su to sve poteškoće koje imaju učenici kojima je potreban pomoćnik u nastavi. Tu odstupanja u rastu i razvoju, teškoće u razvoju i ponašanju, ADHD, pretjerano kontrolirano ponašanje, intelektualno poteškoće, autizam i senzoričke poteškoće kao oštećenje vida i (ili) sluha.

Učiteljica engleskog jezika Jelena Baričević Momčilović u projektu Učimo zajedno je već treću godinu i napredak u radu je vidljiv od samih početaka. Navela je kako je sa svim dosadašnjim asistentima razvila dobru komunikaciju te navela prednosti u radu zahvaljujući radu s pomoćnicima. Pomoćnici ostavljaju učitelju više prostora za rad s ostalom djecom, pomoćnik je osoba od povjerenja cijelom razredu, nastava je bitno napredovala. Od prvotnog straha, kako će izgledati nastava s trećom osobom u razredu, hoće li utjecati na autonomiju, danas sa zadovoljstvom iskazuje pozitivan uzmak zahvajujući pomoćnicima u nastavi. Ono što bi poboljšala je to što pomoćnike u nastavi nemamo prilike prije upoznati, već oni kada dođu, odmah ulaze u razred.

Pomoćnica u nastavi Jasmina Glavaš u našoj je školi od ove školske godine, a ima iskustva u radu s djecom iz još jedne škole. Predstavila je svoj posao, a to je pomoć u nastavi i svladavanju gradiva, pomoć u hrani i piću te pomoć u higijenskim potrebama. Nije jednak posao svih asistenata jer svako dijete je drugačije kao što je i svaka poteškoća drugačija. Pomoćnici u nastavi pišu dnevnike rada i predaju ga kao mjesečno izvješće. Osobno ju je bilo strah jer nikoga u školi nije poznavala, ali brzo se uklopila. Istiće kako je najveća plaća uspjeh djeteta,tj. osjećaj da je dijete uspjelo jer ste mu vi pomogli.

Učenica Tamara Metikoš nema poteškoća, izvrsna je učenica, ali ide urazred u kojem učenik sa poteškoćom  radi uz pomoć asistenta. Istiće kako je učenik bitno napredovao otkada ima pomoćnika, lakše prati nastavu, bolje je uklopljen u razred, vidljiv je i napredak u uspjehu, češće se javlja na satu. Asistent je dio razreda i svi ga učenici prihvaćaju kao dio razreda. I ponašanje u razredu je bolje jer pred osraslom osobom nepodopštine manje padaju na pamet.

Na kraju je ravnateljica predstavila i financiranje projekta, važnost EU fondova i činjenicu da se vodi briga o svakoj kuni i lipi. Svi uzvanici su se potom mogli okrijepiti uz grickalice i napitke.


Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač