eTwinning projekt Dan ružičastih majica 2021/ Pink Shirt Day 2021
Autor: Tajana Tomoković, 1. 3. 2021.
Posljednja srijeda u mjesecu veljači bila je vrhunac događanja ovog međunarodnog projekta koji je ove školske godine po prvi put otvoren na eTwinning platformi a koji je polučio itekako iznimno zamjetan i velik uspjeh. Dvjesto projektnih partnera iz Republike Hrvatske, Srbije, Albanije, Armenije, Bih, Italije, Portugala, Rumunjske, Sjeverne Makedonije, Turke i Italije skupa su sa svojim učenicima upoznali na koje sve načine mogu doprinijeti smanjenju vršnjačkog nasilja. Zanimljivo je i da je projekt usmjeren na učenike osnovnih i srednjih škola u starosti od 6-19 godina. Projektni partneri imali su slobodu obilježiti Dan ružičastih majica 2021. s učenicima na način koji žele kroz međupredmetne korelacije, radionice i aktivnosti.
Isto tako autorice Ljiljana Mudrinić (OŠ Laza Kostić, Gakovo, Srbija) i Patricija Hercog (OŠ Hinka Juhna Podgorač, Hrvatska) osmislile su i realizirale Twinspace projekta na način da ga čini 70% suradnje među projektnim partnerima. Mnoštvo je aktivnosti bilo zamišljeno i provedeno do samog dana obilježavanja Dana ružičastih majica 24. veljače kad se dogodio vrhunac događanja- na taj dan projektni partneri proveli su dan u školama i razredima onako kako su sami željeli i osmislili sa svojim učenicima a autorice su organizirale na taj dan 3 velike videokonferencije kako bi što više projektnih partnera jedni drugima mogli prezentirati svoj rad tijekom posljednjih mjeseci. Projekt je otvoren još u rujnu 2020. godine a projektne aktivnosti započele su početkom siječnja 2021. godine. 15. siječnja organizirane su prve dvije uvodne videokonferencije za projektne partnere: na hrvatskom/srpskom jeziku za projektne partnere s govornog područja Hrvatske, Srbije, Bih te na engleskom jeziku za sve ostale projektne partnere. Na tim konferencijama dogovoren je tijek projekta, opisana je svaka pojedina aktivnost te je pomno pregledan i objašnjen svaki dio twinspace-a projekta kako bi partneri znali točno što treba u kojoj fazi projekta provesti u razredima i kako to na posljetku dokumentirati.
Četvrti razred Osnovne škole Hinka Juhna Podgorač , Područne škole Budimci oduševljeno je početkom siječnja krenuo u ovu avanturu. Vesela osmorka s učiteljicom je sudjelovala u svim suradničkim aktivnostima: upisivali su prve misli o projektu na umnu mapu s ostalim partnerima, sudjelovali su u dizajniranju svoje ružičaste majice te svoju postavili na glasanje na Tricider (pobjednička majica je ona koju su dizajnirali učenici učiteljice Biljane Popović iz OŠ „Knez Sima Marković“ iz Srbije s najviše osvojenih glasova), izradili su plakat projekta, osobnu iskaznicu svog ružičastog razreda, izradili su digitalnu igricu koja je ušla u kolekciju igrica svih partnera…. Jedna od zanimljivih aktivnosti bio je forum i rasprava o vršnjačkom nasilju s učenicima drugih škola u sklopu foruma na eTwinning platformi. Na sam dan obilježavanja 24. veljače Budimčani su u svom razredu ugostili djelatnike Policijske uprave osječko- baranjske Jerka Bešlića i Marka Marića koji su održali preventivnu radionicu u našem razredu. Uz razgovor o značenju same riječi prevencije pa sve do vrsta nasilja koje učenici poznaju g. Bešlić i g. Marić učenicima su približili i pojasnili kako je iznimno bitno prijaviti nasilje svake vrste odrasloj osobi kojoj vjeruješ (roditelji, učitelji, djelatnici škole). I u slučaju ukoliko su sami žrtve bilo kakvog oblika nasilja i zlostavljanja ali i u slučaju da i sami znaju za neko nasilje, ako im se prijatelj/ prijateljica iz razreda, škole, susjedstva povjeri u tom smjeru. Djeca su zauzvrat našim gostima izradila darove koje su taj dan prije njihovog dolaska izradila: bedževe sa porukama nenasilja kao i straničnike za obilježavanje knjiga na kojima su ružičaste majice. Darove su im predali kao znak prijateljstva uz naznaku nekog skorijeg susreta.
Nakon 24. veljače projektne aktivnosti svih partnera privode se kraju, preostaje izvršiti evaluaciju i diseminaciju projekta te sve aktivnosti postaviti na twinspace, stvoriti završne proizvode projekta: kolekcije digitalnih igrica, e-knjige s provedenim aktivnostima kako bismo u narednim godinama imali mnoštvo materijala iz kojih ćemo dobiti ideju za uspješno obilježavanje ovog važnog nadnevka u našim razredima i školama. Projekt se itekako nastavlja i iduće školske godine.
Učiteljica Patricija Hercog
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |