U Budimcima su se u tjednu kad obilježavamo Međunarodni dan obitelji u razredu četvrtaša događala prava mala čuda i provodila mnoštva zanimljivih aktivnosti na temu obitelji i obiteljskog života.
Započelo je sve Majčinim danom kad su učenici imali za zadatak naslikati portret svoje majke u odabranoj likovnoj tehnici, uokviriti ga i pokloniti svojoj mami.
Međupredmetna korelacija i integriranje sadržaja nastavnih predmeta rezultirali su izvrsnim i maštovitim radovima ali i usvajanjem i ovladavanjem odgojno-obrazovnim ishodima koji su bili kao izazov postavljeni pred učenike. Tako su se povezali i isprepleli sadržaji sljedećih nastavnih predmeta: Sat razrednika (Međunarodni dan obitelji- rasprava i razgovor), Vjeronauk (Sveta obitelj) Hrvatski jezik (Pismo- pismena vježba), Likovna kultura (Masa i prostor- različiti odnosi mase i prostora) te TZK (Ciklična kretanja različitim tempom do 4 minute).
Dan uoči Međunarodnog dana obitelji na satima Hrvatskog jezika upoznali smo se s pisanjem pisma. Učenici su tako sudjelovali u spontanoj raspravi o tome kome se i zašto pišu pisma a da su pritom morali poštivati pravila komunikacije u raspravi: slušati sugovornika, govoriti kad imaju riječ. Mnogi od učenika ranije nisu u rukama imali pismo pa je tako učiteljica Patricija donijela svoja pisma (uspomene) koje je redovno primala u razdoblju od dvije godine od svoje obitelji dok je živjela u Londonu davne 2000. godine. Prava pisma pisana rukom od članova učiteljičine obitelji oživjela je čitajući ih više od dvadeset godina poslije svojim učenicima te se i sama prisjetila života izvan granica naše domovine ali i lijepih osjećaja svaki put kad bi pismo stiglo na njezinu tada britansku adresu. Učenici su sa uživanjem slušali a potom se i sami okušali u pisanju pisma svojim roditeljima. Tako su povezivali grafičku strukturu teksta i sadržaja, izdvajali su važne podatke iz teksta i pisali bilješke s obzirom na sadržaj i strukturu; prepričavali tekst na temelju bilježaka; pisali kratko pismo svojim roditeljima poštujući strukturu: uvod, razrada i zaključak i to prema predlošku za ovladavanje gramatičkom i stilističkom normom potrebnom za strukturiranje teksta. Jedni su drugima provjeravali pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost uz učiteljičinu pomoć. Služili su se hrvatskim standardnim jezikom u javnoj komunikaciji u skladu s usvojenim jezičnim pravilima. Kako u današnje vrijeme rijetko tko piše pisma kako bismo rekli „starim putem“ na papiru olovkom i šalje pismo zemaljskom poštom a ne e-mailom- trebali smo se podsjetiti koji put ovo pismo prođe dok stigne na svoje odredište a i kako pravilno adresirati i upakirati pismo. Majka učenika Maksima, Nataša- kupila nam je i poklonila markice za pisma. Otišli smo potom u lokalni Poštanski ured Budimci gdje nas je ljubazna djelatnica dočekala, ispričala nam sve o slanju pisama i kako pisma dolaze (kojim putem) do one adrese koju napišemo na poleđini pisma i do onog krajnjeg primatelja. Gospođa nam je pokazala kako se pisma šalju a potom „lupila pečat“ na svako od naših pisama i stavila ih u veliku pošiljku koja je potom otišla u glavni poštanski ured u Osijek.
Sat razrednika prošao je u konstruktivnoj raspravi ZA i PROTIV pisanja pisama na – kako učenici kažu – staromodan način. Na satu Vjeronauka s vjeroučiteljem Matkom Stanićem učenici su popričali o Svetoj obitelji- kako su Marija i Josip odgojili Isusa i koja je važnost obitelji u današnjem užurbanom svijetu. Pisali su u mala srca zašto su zahvalni svojoj obitelji i što im obitelj u životu pruža te su srca stavljali na razredno stablo koje su ranije izradili s vjeroučiteljem Matkom i svojom učiteljicom Patricijom. Dan smo zaokružili likovnim aktivnostima. Učenici su od plastelina oblikovali članove svoje obitelji. Tu su se našli roditelji, braća i sestre ali i pokoji ljubimac.
Stoga dragi svi- čuvajte svoje obitelji jer obitelj je poveznica s našom prošlošću i most prema našoj budućnosti!
Patricija Hercog, PŠ Budimci











