Održana 2. radionica Programa podrške u PŠ Budimci
Autor: Tajana Tomoković, 10. 10. 2024.
Drugog utorka mjeseca listopada 2024. u Područnoj školi Budimci već dobro uigrana ekipa studentica 3. godine studija Socijalni rad održala je drugu radionicu iz Programa podrške uz mentorstvo Nikice Torbice. Svi učenici naše škole jedva su dočekali prijateljski raspoložene studentice koje su za njih i ovaj put priredile zanimljive aktivnosti. Vrijeme je bilo sunčano pa se ova radionica održala na livadi iza naše škole. Učiteljice naših mališana uskakale su po potrebi i priključivale se u razne aktivnosti i na ovom zanimljivom susretu. Kroz aktivnosti radionica učenici će razvijati osjećaj pripadnosti i pravednosti, učiti prepoznati svoje emocije i pravilno ih regulirati te sadnjom cvijeća doprinijeti zajedničkom okruženju.
Ciljevi programa i radionica: osvijestiti važnost zajedništva, naučiti prepoznati emocije, razviti svijest o važnosti suradnje i međusobnog poštovanja među učenicima, bez obzira na njihove različite društvene, kulturne ili ekonomske pozadine, te ih potaknuti da prepoznaju i cijene vrijednost jednakih šansi i pravednog postupanja prema svima.
Ovu drugu radionicu studentice su započele uvodnom aktivnošću „Razlike nas povezuju“ u trajanju od 10 minuta.
Uvodna aktivnost osmišljena je s ciljem zagrijavanja i poticanja međusobne interakcije među učenicima. Ova aktivnost pomaže učenicima da na lagan i zabavan način prepoznaju sličnosti i razlike među sobom, dok se istovremeno pripremaju za dublje promišljanje o pravednosti i zajedništvu.
Učenici stoje u na livadi gdje se mogu slobodno kretati. Voditeljica radionice daje različite izjave koje se odnose na interese, ukuse i svakodnevne navike djece. Učenici traže druge koji dijele njihove sličnosti i staju pored njih (pronađi prijatelja koji voli istu boju kao ti…itd.). U situacijama kada ne pronađu nikoga s istim odgovorom, stoje sami, što omogućuje kratku refleksiju o osjećaju različitosti.
Po završetku, voditeljica potiče kratku raspravu o tome kako su se osjećali kada su nekoga našli s istim interesima, ali i kako se osjećaju kada se nađu u situaciji da nitko ne dijeli isto mišljenje. Cilj je osvijestiti djecu da različitosti nisu razlog za podjelu, već prilika za međusobno učenje i povezivanje.
Druga i središnja aktivnosti bila je "Pravedno ili nepravedno – Skok u odluku". Središnja aktivnost osmišljena je kao dinamična igra u kojoj učenici brzo donose odluke o situacijama koje se odnose na pravedno i nepravedno ponašanje. Aktivnost uključuje fizičku interakciju kroz skakanje u označene krugove "Pravedno" i "Nepravedno", čime se potiče brza reakcija i razmišljanje o pravednosti u svakodnevnim situacijama.
Na travi su označena dva kruga – jedan označen kao "Pravedno", a drugi kao "Nepravedno". Voditeljice čitaju jednostavne situacije (npr. Učenik koji je zaboravio zadatak mora ostati u učionici dok su ostali na odmoru ili Samo djeca koja imaju novu odjeću smiju se sudjelovati u školskoj predstavi…), a učenici moraju fizički skočiti u odgovarajući krug ovisno o tome smatraju li situaciju pravednom ili nepravednom. Nakon svakog skoka, voditeljica kratko raspravlja s djecom o njihovom odabiru, pitajući ih zašto ste odabrali taj odgovor. Kroz ovu refleksiju učenici razvijaju sposobnost kritičkog promišljanja o pravednosti i uče kako primijeniti te vrijednosti u svom svakodnevnom životu.
Završna aktivnost bila je "Cvijet zajedništva". Ova aktivnost simbolički predstavlja doprinos učenikove zajednice kroz zajedničko sađenje cvijeća. Aktivnost služi kao praktična manifestacija zajedništva, gdje svi učenici imaju priliku sudjelovati u stvaranju nečeg pozitivnog i opipljivog. Učenici se podijele u parove ili trojke, ovisno o ukupnom broju sudionika. Svaka grupa dobiva cvijet i pripremljenu rupu u školskom dvorištu. Zajednički zadatak svakog para ili grupe je da postave cvijet u rupu, zatrpaju ga zemljom i zaliju. Svaka grupa time doprinosi stvaranju zajedničkog cvjetnjaka. Ovime se djeca potiču da promišljaju o tome kako su svi zajedno doprinijeli stvaranju nečega lijepog, bez obzira na njihove razlike. Aktivnost završava podjelom diploma za sudjelovanje u aktivnostima i radionicama, čime se djeca dodatno motiviraju da i dalje razvijaju vrijednosti zajedništva i solidarnosti u svojim svakodnevnim životima.
Veliko hvala u ime naše škole, ravnateljice (Z. Vukomanović) i učiteljica PŠ Budimci (Lj. Đurić, V. Tomić i P. Hercog) studenticama Nikolini Jurić, Mirti Bošković, Mariji Tikvić i Matei Novak kao i njihovom mentoru Nikici Torbici. Veselimo se budućoj suradnji i sličnim aktivnostima!
Patricija Hercog, PŠ Budimci
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |