STRUČNI SURADNIK PSIHOLOG
Zrinka Fišer, mag.psych.
Radno vrijeme:
Ponedjeljak, srijeda i četvrtak
email: psiholog.hinkojuhn@gmail.com
Što je psihologija?
Psihologija je znanost koja se bavi proučavanjem i predviđanjem ljudskog ponašanja. Psiholozi primjenjuju spoznaje o ljudskom ponašanju da bi riješili praktične probleme u životu ljudi.
Djetinjstvo i adolescencija specifičan su dio života. Tada dolazi do brojnih promjena: tjelesnih, kognitivnih, emocionalnih i socijalnih promjena. Sva djeca prolaze kroz slične promjene, ali se s njima nose na različite načine. Upravo je zato mladim osobama potrebna briga i potpora te stalno usmjeravanje kako bi se razvili u zrele osobe.
Mnoga djeca se suočavaju s brojim promjenama i problemima, a neki od njih su: strah od škole ili neuspjeha, loš uspjeh, nesigurnost u sebe, osjećaj tuge i depresivnost, razvod braka obitelji, bolesti.
Psiholog nastoji utvrditi kakav problem ima dijete te pruža podršku djetetu u rješavanju i nošenju s problemom.
Što školski psiholog radi?
U osnovnoj školi psiholog obavlja posao stručnog suradnika. Najčešći korisnici školskog psihologa su prije svega učenici. Osim toga, psiholog sudjeluje u radu s učiteljima i roditeljima u svrhu boljeg razumijevanja učenikovih potreba i ponašanja. Jedan od zadataka psihologa je psihološka procjena učenikovih mogućnosti, dijagnosticiranje specifičnih poteškoća u učenju (poteškoće u učenju i pažnji, planiranje vremena, ispitna anksioznost). Na temelju dobivene psihološke procjene, školski psiholog pomaže učenicima u postizanju boljeg školskog uspjeha, prepoznaje darovite učenike i razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti.
U neposrednom radu s učenicima školski psiholog prepoznaje individualne potrebe učenika te, u skladu s tim, provodi individualna i grupna savjetovanja. Školski psiholog provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja, programe za razvoj samopoštovanja, razvijanje kreativnosti, učenje socijalnih i emocionalnih vještina.
Školski psiholog provodi psihološke krizne intervencije, odnosno reagira kada se u školi dogode nasilje ili sukob te ozbiljniji traumatski događaji poput smrti bliskog člana obitelji, samoubojstva, teških nesreća i bolesti.
Školski psiholog:
1. pomaže u školskom uspjehu: motivira, prati napredak učenika, podučava tehnikama učenja
2. kreira sigurnu i pozitivnu klimu: sprječava nasilje, potiče na uvažavanje različitosti
3. brine o mentalnom zdravlju: podučava učenike komunikacijskim i socijalnim vještinama, provodi individualno i grupno savjetovanje, podučava rješavanju problema i sukoba, podučava vještinama suočavanja sa stresom i regulacije emocija
4. pruža podršku posebnim skupinama učenika: djeca s teškoćama u razvoju i darovita djeca, procjenjuje spremnost djece za upis u školu
Dragi učenici,
pojava koronavirusa SARS-CoV-2 i njegovo širenje zaokupilo je pažnju ljudi oko nas i nas samih. Budući da puno informacija o virusu ljudi ne znaju nije ni čudo da osjećamo strah u vezi nastale situacije. Osjećaj straha upozorava nas na prijetnju iz okoline te je stoga on koristan i normalan. Ponekad strah može prerasti u paniku. Kada osjećamo jak strah ili paniku možemo stalno razmišljati o stvari kojih se bojimo. To utječe na naše ponašanje. Tada se javljaju zabrinutosti i/ili nepotrebna ponašanja poput masovne kupnje i stvaranja zaliha hrane. Takva ponašanja utječu na pridržavanje mjera opreza, ali i naše zdravlje. Što se više brinemo, naše tijelo se priprema na borbu ili bijeg te naš imunološki sustav slabi. Kao građani imamo dužnost i odgovornost pridržavati se mjera opreza i preporuka nadležnih institucija te time smanjiti rizik od zaraze i širenja virusa. Kako bismo pružili podršku, pomoć i savjetovanje učenicima te ih informirali u prilogu je letak s kratkim informacijama o osjećajima u vezi epidemije te prijedlozima nošenja sa zabrinutošću. Tijekom perioda nastave putem interneta školska psihologinja će biti dostupna na office365 Teams aplikaciji putem ikone čavrljanje ili na broj mobitela 095/853 0503 od 8 do 14 sati.
Marija Žigmundić, psihologinja
Ljudi i djeca različito reagiraju na stresne situacije i traume. Neka djeca će se dobro prilagoditi i suočavati s problemima te imati manje negativnih posljedica i rizičniovu pojavu nazvali PSIHOLOŠKA OTPORNOST. Istraživanja su pokazala da je psihološka otpornost nešto što se može naučiti i izvješiti, ali i da ovisi o nekim čimbeicima poput obiteljskih okolnosti, osobina ličnosti i odnosa s vršnjacima. U prilogu se nalazi kratak vodič za učenika kojim mogu raditi na svojoj otpornosti te se prilagoditi i suočiti sa stresnim situacijama sa što manje negativnih posljedica.
https://anyflip.com/xlzws/uwqy/
Samostalno učenje i nastava na dlajinu mogu kod učenika dovesti do pitanja poput Kako učiti samostalno? Što raditi u nastavi od kuće? Na slijedećoj poveznici se nalazi priručnik s aktivnostima za učenika koji će pomoći u pronalaženju odgovor ana pitanja: https://anyflip.com/xlzws/phkq/
Uslijed pandemije koronavirusa naši učenici, roditelji i učitelji sudjeluju u nastavi na daljinu. Veći naglasak na samostalnosti učenika, rad od kuće pri čemu postoje brojni "odvlačitelji pažnje" može dovesti do određenih poteškoća pri učenju. Pri tome je od značaja koncentracija. U prilogu se nalaze savjeti kako povećati i uvježbati koncentraciju.
« Kolovoz 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |