eTwinning nudi platformu za odgojno – obrazovne djelatnike (učitelje, ravnatelje, knjižničare, itd), koji rade u školama i dječjim vrtićima europskih država sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva te postati dijelom najzanimljivije obrazovne zajednice u Europi. eTwinning se uspješno integrirao u Erasmus+, program Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta.
Projekt Eko eTwinneri 2
Autor: Tajana Tomoković, 25. 6. 2024.
Velika zanimacija projektnih partnera za nastavak prošlogodišnjeg međunarodnog projekta Eko eTwinneri na ESEP platformi rezultirala je nastavkom suradnje dviju autorica Patricije Hercog (Hrvatska) i Snežane Stević (BiH) te ne otvoren ovogodišnji projekt Eko eTwinneri 2.
Glavni ciljevi projekta kroz mnogobrojne aktivnosti bili su sljedeći: razvijanje ekološke svijesti i upoznavanje bitnih ekoloških datuma i događaja, poticanje učenika na uključivanje u rješavanje ekoloških problema lokalne zajednice s namjerom unaprjeđenja kvalitete života, stvaranje umjetničkih djela od recikliranih materijala, poticanje učenika na samostalno istraživanje, razmišljanje, rješavanje problema i na koncu suradnju. U projektu su sudjelovali partneri (škole) iz šest zemalja: Hrvatska, Turska, Srbija, Georgija, Sjeverna Makedonija i BiH. Sveukupno je u projektu aktivno bilo 25 partnerskih škola a učenici sudionici bili su u rasponu godina od 5-14. Očekivani rezultati projekta bili su: Ekološki časopisi; online modna revija, izložba umjetničkih djela od recikliranog materijala, te video zapisi postavljeni na TwinSpace kao i kolekcija radova nastalih tijekom provođenja aktivnosti svih projektnih partnera u projektu.
Treći razred Područne škole Budimci također je bio uključen u projekt i ove školske godine te uzbuđenjem i zanimanjem provodio s učiteljicom aktivnosti kroz godinu. Projektni partneri su na početku rada organizirali videokonferenciju na kojoj su dogovorili aktivnosti, način realizacije i podijelili zaduženja. Formirani su međunarodni radni timovi za aktivnost Ugrožene vrste, koji su postavljali zagonetke, ilustrirali ili opisivali po jednu ugroženu vrstu. Zajednička virtualna emisija Eko reporter je podrazumijevala sudjelovanje svih projektnih partnera koji su izvještavali o ekološkim problemima iz svoje okoline. Organizirana je i zajednička virtualna modna revija , na kojoj su učenici pokazali kreativnost i inovativnost. Zajednički smo stvarali Ekološki časopis, tako što je svaki partner dodavao članak po vlastitom izboru. Ispisivane i iscrtavane su ekološke poruke, obilježavani ekološki datumi i realizirane ekološke predstave, koje su putem TwinSpace-a (radnog prostora projekta) bile dostupne svim projektnim partnerima, za pregled i razmjenu ideja. Napravljen je i zajednički foto album zelenih, ekoloških površina i ljepota iz mjesta i okoline projektnih partnera.
Ono što je od izuzetne važnosti u svakom eTwinning projektu je posebno obratiti pozornost na Sigurnost na internetu i autorska prava. To su projektni partneri riješili na način što su s učenicima u školama održali radionice a naš je razred uz radionice sudjelovao i u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta u sklopu aktivnosti predloženih i organiziranih od strane Centra za sigurniji Internet Republike Hrvatske.
Kroz projekt su se kod učenika razvijale sve neophodne kompetencije za 21. stoljeće: ekološka svijest i odgovornost, istraživačke vještine, kreativnost i umjetničko izražavanje, komunikacija i suradnje kao i neizbježne digitalne kompetencije.
Patricija Hercog, PŠ Budimci
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |