eTwinning nudi platformu za odgojno – obrazovne djelatnike (učitelje, ravnatelje, knjižničare, itd), koji rade u školama i dječjim vrtićima europskih država sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva te postati dijelom najzanimljivije obrazovne zajednice u Europi. eTwinning se uspješno integrirao u Erasmus+, program Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta.
Projekt Ljepota čitanja 4 (The beauty of reading 4)
Autor: Tajana Tomoković, 25. 6. 2024.
I ove školske godine na ESEP platformi otvoren je međunarodni projekt Ljepota čitanja 4. Naime to je projekt koji se provodi u učionicama diljem svijeta već četvrtu godinu zaredom. Autorice projekta Patricija Hercog (Hrvatska) i Snežana Stević (BiH) osmislile su s projektnim timom zadatke koji će se provoditi kroz cijelu novu školsku godinu trajanja projekta. Ciljevi projekta su mnogobrojni: promoviranje ljubavi prema čitanju i knjigama među učenicima, razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja i argumentiranja, povezivanje učenika iz različitih zemalja i razmjena kulturnih perspektiva, razvijanje kreativnosti i umjetničkih vještina učenika, promoviranje analize i interpretacije književnih djela kroz umjetničke radove, kreiranje virtualne izložbe za promociju umjetničkih radova i knjiga, poticanje i razvijanje natjecateljskog duha i suradnje među učenicima iz različitih zemalja, promoviranje zabavnog i edukativnog pristupa književnosti, razvijanje kreativnog pisanja među učenicima, poticanje izražavanja putem poezije, praćenje smiješnih i zanimljivih događaja u učionici kroz dogodovštine lutkice Alise koja putuje kroz učionice svijeta, stvaranje uspomena i zajedničkih priča o školskom iskustvu i na koncu poticanje i razvijanje svijesti o važnim književnim i čitalačkim datumima.
Dvadeset tri projektna partnera iz 7 zemalja (Hrvatska, BiH, Sjeverna Makedonija, Srbija, Turska, Italija i Portugal) najprije su održali zajedničku videokonferenciju početkom rujna 2023. na kojoj su dogovorili zajedničke suradnje na aktivnostima koje su uslijedile tijekom cijele školske godine.
Tijekom svakog mjeseca trebalo je u suradnji ostvariti određene ciljeve i produkte rada postaviti u digitalnim alatima. Na videokonferencijama susretali smo se i izmjenjivali iskustva rada na zadacima. Svaki zadatak je na zasebnoj stranici Twinspace-a , sadrži tablicu s partnerima i zaduženjima i tako smo lako pratili tko što radi od partnera. Neki od zadataka: Alisa u učionici čuda; Sajam knjiga; Festival pjesništva; Virtualne recenzije itd. Poseban i najuspješniji suradnički zadatak je bio Alisa u učionici čuda u kojem je lutkica Alisa putovala zemaljskom poštom s bilježnicom u razrede svijeta i povezivala učenike sudionike raznih zemalja. Učenici su u bilježnicu lijepili slike i dogodovštine aktivnosti u kojima je sudjelovala lutka Alisa u njihovom razredu i njihovoj domovini. Na kraju se Alisa vratila nama u maleno slavonsko selo Budimci i tu završila svoju pustolovinu. Postoji videozapis cijelog izgleda bilježnice. U svibnju je zajednička aktivnost svih partnera bila sudjelovanje u anketi koja je imala za cilj ispitati koliko učenici čitaju i šta o čitanju misle. Obrađeni su i predstavljeni rezultati ankete. Popunili smo evaluacijske upitnike kako za učenike tako I za učitelje te smo prikazali rezultate na TwinSpace-u. Diseminaciju projekta proveli smo svatko u svojoj lokalnoj zajednici i šire.
Patricija Hercog, PŠ Budimci
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |