Global School Play Day
Autor: Tajana Tomoković, 5. 2. 2020.
Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Što je to igra? Što je to slobodna ili nestrukturirana igra? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre imam priliku gledati svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište. Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4.razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla, što zbog grijanja na drva što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju sa tim posebnim kockicama i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se.
I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u Matičnu škole, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet i robot i pištolj i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao “dječja posla“.
Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa. Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.
Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.
Na temu slobodne igre pokrenuta je prije 5 godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com/ kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježava 5. veljače i u akciju je uključeno više od pola milijuna učenika iz 75 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.
Tajana Tomoković
Edit: članak je objavljen i na Profil Klett portalu
https://www.profil-klett.hr/sto-je-slobodna-ili-nestrukturirana-igra
Global School Play Day
Autor: Tajana Tomoković, 5. 2. 2020.
Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Što je to igra? Što je to slobodna ili nestrukturirana igra? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre imam priliku gledati svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište. Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4.razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla, što zbog grijanja na drva što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju sa tim posebnim kockicama i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se.
I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u Matičnu škole, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet i robot i pištolj i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao “dječja posla“.
Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa. Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.
Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.
Na temu slobodne igre pokrenuta je prije 5 godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com/ kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježava 5. veljače i u akciju je uključeno više od pola milijuna učenika iz 75 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.
Tajana Tomoković
Edit: članak je objavljen i na Profil Klett portalu
https://www.profil-klett.hr/sto-je-slobodna-ili-nestrukturirana-igra
Global School Play Day
Autor: Tajana Tomoković, 5. 2. 2020.
Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Što je to igra? Što je to slobodna ili nestrukturirana igra? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre imam priliku gledati svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište. Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4.razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla, što zbog grijanja na drva što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju sa tim posebnim kockicama i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se.
I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u Matičnu škole, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet i robot i pištolj i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao “dječja posla“.
Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa. Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.
Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.
Na temu slobodne igre pokrenuta je prije 5 godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com/ kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježava 5. veljače i u akciju je uključeno više od pola milijuna učenika iz 75 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.
Tajana Tomoković
Edit: članak je objavljen i na Profil Klett portalu
https://www.profil-klett.hr/sto-je-slobodna-ili-nestrukturirana-igra
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |