preskoči na sadržaj

Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač

 > Naslovnica
Vijesti

Najmlađi za vode Hrvatske

Autor: Tajana Tomoković, 13. 2. 2020.

Ove školske godine naš se 3.  razred  Područne škole Budimci (na poticaj psihologinje Marije) uključio u projekt „Najmlađi za vode Hrvatske“ kojeg su Hrvatske vode pokrenule u okviru dječjeg edukativnog programa. Upravo povodom obilježavanja 143 godine organiziranog upravljanja vodama u Republici Hrvatskoj, Hrvatske vode objavljuju  natječaj za osnovne škole pod nazivom „Najmlađi za vode Hrvatske 2019. - 2020.“ na koji smo se evo i mi prijavili. U dogovoru s našom učiteljicom i psihologinjom) došli smo na ideju u kojoj ćemo kategoriji provesti projekt i što ćemo raditi na zadanu temu. Tema objavljenog natječaja u sklopu projekta je obilježavanje Svjetskog dana voda 2020.pod motom „Voda i klimatske promjene“.

Zamislili smo, osmislili i proveli istraživački projekt u svom razredu želeći ispitati utječe li kakvoća vode na bioraznolikost u ekosustavu i to na primjeru klijanja graha. Problem istraživanja se javio u pitanju- Utječe li kakvoća vode sa različitih izvora na klijanje graha? Vodu smo prikupili iz 5 različitih mjesta našeg kraja (izvor u Donjoj Motičini (hvala asistentici Jasmini), bunarska voda iz Budimaca, vodovodna voda za piće iz Osijeka, vodovodna voda za piće iz Donjeg Miholjca (hvala psihologinji Mariji) i  voda za piće također vodovodna iz našeg sela Budimci.) Prikupili smo potreban materijal (posude, zemlju iz vrta mame Dušanke, sjeme graha- crveni trešnjevac, bilježnicu za bilježenje zapažanja i ono najbitnije- vodu za zalijevanje). Prvi dio projekta- pokus- mogao je započeti.  Istraživanje je započelo krajem siječnja 2020. te smo tijekom 2 tjedna pratili klijanje i rast biljke graha svakodnevno zalijevajući pojedinu posudu odgovarajućom vodom. Ostali uvjeti bili su jednaki za sve posude sa biljkama (posude su postavljene na prozorsku dasku u razredu s dosta svjetla, a temperatura je u razredu bila svakodnevno jednaka (oko 22°C). Peti dan prva klica provirila je iz 5. posude (vodovodna voda - Budimci)! Sljedećih 7 dana klice su sve izašle i počele su se razvijati biljke da bi se 15-i dan dogodio preokret! Grah (stabljika) iz 4. posude (Donji Miholjac) uvjerljivo je narastao preko 11cm dok su sve ostale stabljike graha izrasle u ovoj fazi do najviše 8 cm. U ovoj fazi istraživanje je pokazalo kako je voda iz slavine kućanstva D. Miholjca najpovoljnije utjecala na rast biljke graha i time dokazali pretpostavku s početka našeg istraživanja o utjecaju kvalitete vode na rast biljke. Evaluacija dosadašnjeg tijeka projekta među nama pokazala je pozitivne i zadovoljavajuće rezultate jer smo oduševljeni ovakvim načinom rada gdje sami bilježimo napredak, međusobno se dogovaramo oko svakog koraka i tijeka istraživanja, te najvažnije – učimo kroz igru svakodnevnog zalijevanja i praćenja rasta biljaka. Naš projekt se nastavlja! Sljedeća faza je saznati kakva  je to kvaliteta vode iz pojedinih mjesta i izvora (plan je poslati upite (uz pomoć naše učiteljice) e-mailom ili telefonski vodovodnim tvrtkama)  te ispitati što to u vodi ima kao uvjet dobrog i uspješnog rasta biljaka općenito; biljke ćemo presaditi- svaku stabljiku u zasebnu posudu kako bi svaka imala dovoljno mjesta za daljnji rast do faze kad možemo proučiti sve njene dijelove (korijen, stabljiku i plod). Krajem veljače izradit ćemo digitalne materijale na ovu temu (u web 2.0 alatima- križaljke, oblake riječi, kocke pričalice, digitalne slagalice od fotografija nastalih u pokusu…) koji će nam poslužiti za obilježavanje Svjetskog dana voda u ožujku, ali i plakat tijeka istraživanja sa fotografijama svake faze pokusa – koji će krasiti pano naše učionice. Početkom ožujka uoči početka proljeća posjetit ćemo izvor rijeke Vuke koji je u našem selu (gdje ćemo mjeriti temperaturu vode i živi svijet u njoj) . U razredu ćemo imati i gosta predavača na temu Svjetskog dana voda…Iznenađenjima neće biti kraja! Krajem školske godine rezultate istraživanja predstavit ćemo lokalnoj zajednici i svim zainteresiranima na Javnoj izložbi u našoj školi (na kojoj ćemo predstaviti sve provedene projekte u našem 3. razredu) i naravno na posljednjem roditeljskom sastanku upoznat ćemo i roditelje sa krajnjim rezultatima cijelog projekta.

Čudesa nas još očekuju!

Vaši trećaši Budimčani




Vijesti

Najmlađi za vode Hrvatske

Autor: Tajana Tomoković, 13. 2. 2020.

Ove školske godine naš se 3.  razred  Područne škole Budimci (na poticaj psihologinje Marije) uključio u projekt „Najmlađi za vode Hrvatske“ kojeg su Hrvatske vode pokrenule u okviru dječjeg edukativnog programa. Upravo povodom obilježavanja 143 godine organiziranog upravljanja vodama u Republici Hrvatskoj, Hrvatske vode objavljuju  natječaj za osnovne škole pod nazivom „Najmlađi za vode Hrvatske 2019. - 2020.“ na koji smo se evo i mi prijavili. U dogovoru s našom učiteljicom i psihologinjom) došli smo na ideju u kojoj ćemo kategoriji provesti projekt i što ćemo raditi na zadanu temu. Tema objavljenog natječaja u sklopu projekta je obilježavanje Svjetskog dana voda 2020.pod motom „Voda i klimatske promjene“.

Zamislili smo, osmislili i proveli istraživački projekt u svom razredu želeći ispitati utječe li kakvoća vode na bioraznolikost u ekosustavu i to na primjeru klijanja graha. Problem istraživanja se javio u pitanju- Utječe li kakvoća vode sa različitih izvora na klijanje graha? Vodu smo prikupili iz 5 različitih mjesta našeg kraja (izvor u Donjoj Motičini (hvala asistentici Jasmini), bunarska voda iz Budimaca, vodovodna voda za piće iz Osijeka, vodovodna voda za piće iz Donjeg Miholjca (hvala psihologinji Mariji) i  voda za piće također vodovodna iz našeg sela Budimci.) Prikupili smo potreban materijal (posude, zemlju iz vrta mame Dušanke, sjeme graha- crveni trešnjevac, bilježnicu za bilježenje zapažanja i ono najbitnije- vodu za zalijevanje). Prvi dio projekta- pokus- mogao je započeti.  Istraživanje je započelo krajem siječnja 2020. te smo tijekom 2 tjedna pratili klijanje i rast biljke graha svakodnevno zalijevajući pojedinu posudu odgovarajućom vodom. Ostali uvjeti bili su jednaki za sve posude sa biljkama (posude su postavljene na prozorsku dasku u razredu s dosta svjetla, a temperatura je u razredu bila svakodnevno jednaka (oko 22°C). Peti dan prva klica provirila je iz 5. posude (vodovodna voda - Budimci)! Sljedećih 7 dana klice su sve izašle i počele su se razvijati biljke da bi se 15-i dan dogodio preokret! Grah (stabljika) iz 4. posude (Donji Miholjac) uvjerljivo je narastao preko 11cm dok su sve ostale stabljike graha izrasle u ovoj fazi do najviše 8 cm. U ovoj fazi istraživanje je pokazalo kako je voda iz slavine kućanstva D. Miholjca najpovoljnije utjecala na rast biljke graha i time dokazali pretpostavku s početka našeg istraživanja o utjecaju kvalitete vode na rast biljke. Evaluacija dosadašnjeg tijeka projekta među nama pokazala je pozitivne i zadovoljavajuće rezultate jer smo oduševljeni ovakvim načinom rada gdje sami bilježimo napredak, međusobno se dogovaramo oko svakog koraka i tijeka istraživanja, te najvažnije – učimo kroz igru svakodnevnog zalijevanja i praćenja rasta biljaka. Naš projekt se nastavlja! Sljedeća faza je saznati kakva  je to kvaliteta vode iz pojedinih mjesta i izvora (plan je poslati upite (uz pomoć naše učiteljice) e-mailom ili telefonski vodovodnim tvrtkama)  te ispitati što to u vodi ima kao uvjet dobrog i uspješnog rasta biljaka općenito; biljke ćemo presaditi- svaku stabljiku u zasebnu posudu kako bi svaka imala dovoljno mjesta za daljnji rast do faze kad možemo proučiti sve njene dijelove (korijen, stabljiku i plod). Krajem veljače izradit ćemo digitalne materijale na ovu temu (u web 2.0 alatima- križaljke, oblake riječi, kocke pričalice, digitalne slagalice od fotografija nastalih u pokusu…) koji će nam poslužiti za obilježavanje Svjetskog dana voda u ožujku, ali i plakat tijeka istraživanja sa fotografijama svake faze pokusa – koji će krasiti pano naše učionice. Početkom ožujka uoči početka proljeća posjetit ćemo izvor rijeke Vuke koji je u našem selu (gdje ćemo mjeriti temperaturu vode i živi svijet u njoj) . U razredu ćemo imati i gosta predavača na temu Svjetskog dana voda…Iznenađenjima neće biti kraja! Krajem školske godine rezultate istraživanja predstavit ćemo lokalnoj zajednici i svim zainteresiranima na Javnoj izložbi u našoj školi (na kojoj ćemo predstaviti sve provedene projekte u našem 3. razredu) i naravno na posljednjem roditeljskom sastanku upoznat ćemo i roditelje sa krajnjim rezultatima cijelog projekta.

Čudesa nas još očekuju!

Vaši trećaši Budimčani




Najmlađi za vode Hrvatske

Autor: Tajana Tomoković, 13. 2. 2020.

Ove školske godine naš se 3.  razred  Područne škole Budimci (na poticaj psihologinje Marije) uključio u projekt „Najmlađi za vode Hrvatske“ kojeg su Hrvatske vode pokrenule u okviru dječjeg edukativnog programa. Upravo povodom obilježavanja 143 godine organiziranog upravljanja vodama u Republici Hrvatskoj, Hrvatske vode objavljuju  natječaj za osnovne škole pod nazivom „Najmlađi za vode Hrvatske 2019. - 2020.“ na koji smo se evo i mi prijavili. U dogovoru s našom učiteljicom i psihologinjom) došli smo na ideju u kojoj ćemo kategoriji provesti projekt i što ćemo raditi na zadanu temu. Tema objavljenog natječaja u sklopu projekta je obilježavanje Svjetskog dana voda 2020.pod motom „Voda i klimatske promjene“.

Zamislili smo, osmislili i proveli istraživački projekt u svom razredu želeći ispitati utječe li kakvoća vode na bioraznolikost u ekosustavu i to na primjeru klijanja graha. Problem istraživanja se javio u pitanju- Utječe li kakvoća vode sa različitih izvora na klijanje graha? Vodu smo prikupili iz 5 različitih mjesta našeg kraja (izvor u Donjoj Motičini (hvala asistentici Jasmini), bunarska voda iz Budimaca, vodovodna voda za piće iz Osijeka, vodovodna voda za piće iz Donjeg Miholjca (hvala psihologinji Mariji) i  voda za piće također vodovodna iz našeg sela Budimci.) Prikupili smo potreban materijal (posude, zemlju iz vrta mame Dušanke, sjeme graha- crveni trešnjevac, bilježnicu za bilježenje zapažanja i ono najbitnije- vodu za zalijevanje). Prvi dio projekta- pokus- mogao je započeti.  Istraživanje je započelo krajem siječnja 2020. te smo tijekom 2 tjedna pratili klijanje i rast biljke graha svakodnevno zalijevajući pojedinu posudu odgovarajućom vodom. Ostali uvjeti bili su jednaki za sve posude sa biljkama (posude su postavljene na prozorsku dasku u razredu s dosta svjetla, a temperatura je u razredu bila svakodnevno jednaka (oko 22°C). Peti dan prva klica provirila je iz 5. posude (vodovodna voda - Budimci)! Sljedećih 7 dana klice su sve izašle i počele su se razvijati biljke da bi se 15-i dan dogodio preokret! Grah (stabljika) iz 4. posude (Donji Miholjac) uvjerljivo je narastao preko 11cm dok su sve ostale stabljike graha izrasle u ovoj fazi do najviše 8 cm. U ovoj fazi istraživanje je pokazalo kako je voda iz slavine kućanstva D. Miholjca najpovoljnije utjecala na rast biljke graha i time dokazali pretpostavku s početka našeg istraživanja o utjecaju kvalitete vode na rast biljke. Evaluacija dosadašnjeg tijeka projekta među nama pokazala je pozitivne i zadovoljavajuće rezultate jer smo oduševljeni ovakvim načinom rada gdje sami bilježimo napredak, međusobno se dogovaramo oko svakog koraka i tijeka istraživanja, te najvažnije – učimo kroz igru svakodnevnog zalijevanja i praćenja rasta biljaka. Naš projekt se nastavlja! Sljedeća faza je saznati kakva  je to kvaliteta vode iz pojedinih mjesta i izvora (plan je poslati upite (uz pomoć naše učiteljice) e-mailom ili telefonski vodovodnim tvrtkama)  te ispitati što to u vodi ima kao uvjet dobrog i uspješnog rasta biljaka općenito; biljke ćemo presaditi- svaku stabljiku u zasebnu posudu kako bi svaka imala dovoljno mjesta za daljnji rast do faze kad možemo proučiti sve njene dijelove (korijen, stabljiku i plod). Krajem veljače izradit ćemo digitalne materijale na ovu temu (u web 2.0 alatima- križaljke, oblake riječi, kocke pričalice, digitalne slagalice od fotografija nastalih u pokusu…) koji će nam poslužiti za obilježavanje Svjetskog dana voda u ožujku, ali i plakat tijeka istraživanja sa fotografijama svake faze pokusa – koji će krasiti pano naše učionice. Početkom ožujka uoči početka proljeća posjetit ćemo izvor rijeke Vuke koji je u našem selu (gdje ćemo mjeriti temperaturu vode i živi svijet u njoj) . U razredu ćemo imati i gosta predavača na temu Svjetskog dana voda…Iznenađenjima neće biti kraja! Krajem školske godine rezultate istraživanja predstavit ćemo lokalnoj zajednici i svim zainteresiranima na Javnoj izložbi u našoj školi (na kojoj ćemo predstaviti sve provedene projekte u našem 3. razredu) i naravno na posljednjem roditeljskom sastanku upoznat ćemo i roditelje sa krajnjim rezultatima cijelog projekta.

Čudesa nas još očekuju!

Vaši trećaši Budimčani




Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

e-Dnevnik

Projekti

 

Sigurnost na interentu

Centar za sigurniji Internet

      

 

 

 

 

Pet za net

 

Netica

Korisni linkovi



 > Prijava

CMS za škole logo
Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač / H. Juhna 8, HR-31433 Podgorač / os-hjuhna-podgorac.skole.hr / os_podgorac@os-hjuhna-podgorac.skole.hr
preskoči na navigaciju