Najmlađi za vode Hrvatske
Autor: Tajana Tomoković, 13. 2. 2020.
Ove školske godine naš se 3. razred Područne škole Budimci (na poticaj psihologinje Marije) uključio u projekt „Najmlađi za vode Hrvatske“ kojeg su Hrvatske vode pokrenule u okviru dječjeg edukativnog programa. Upravo povodom obilježavanja 143 godine organiziranog upravljanja vodama u Republici Hrvatskoj, Hrvatske vode objavljuju natječaj za osnovne škole pod nazivom „Najmlađi za vode Hrvatske 2019. - 2020.“ na koji smo se evo i mi prijavili. U dogovoru s našom učiteljicom i psihologinjom) došli smo na ideju u kojoj ćemo kategoriji provesti projekt i što ćemo raditi na zadanu temu. Tema objavljenog natječaja u sklopu projekta je obilježavanje Svjetskog dana voda 2020.pod motom „Voda i klimatske promjene“.
Zamislili smo, osmislili i proveli istraživački projekt u svom razredu želeći ispitati utječe li kakvoća vode na bioraznolikost u ekosustavu i to na primjeru klijanja graha. Problem istraživanja se javio u pitanju- Utječe li kakvoća vode sa različitih izvora na klijanje graha? Vodu smo prikupili iz 5 različitih mjesta našeg kraja (izvor u Donjoj Motičini (hvala asistentici Jasmini), bunarska voda iz Budimaca, vodovodna voda za piće iz Osijeka, vodovodna voda za piće iz Donjeg Miholjca (hvala psihologinji Mariji) i voda za piće također vodovodna iz našeg sela Budimci.) Prikupili smo potreban materijal (posude, zemlju iz vrta mame Dušanke, sjeme graha- crveni trešnjevac, bilježnicu za bilježenje zapažanja i ono najbitnije- vodu za zalijevanje). Prvi dio projekta- pokus- mogao je započeti. Istraživanje je započelo krajem siječnja 2020. te smo tijekom 2 tjedna pratili klijanje i rast biljke graha svakodnevno zalijevajući pojedinu posudu odgovarajućom vodom. Ostali uvjeti bili su jednaki za sve posude sa biljkama (posude su postavljene na prozorsku dasku u razredu s dosta svjetla, a temperatura je u razredu bila svakodnevno jednaka (oko 22°C). Peti dan prva klica provirila je iz 5. posude (vodovodna voda - Budimci)! Sljedećih 7 dana klice su sve izašle i počele su se razvijati biljke da bi se 15-i dan dogodio preokret! Grah (stabljika) iz 4. posude (Donji Miholjac) uvjerljivo je narastao preko 11cm dok su sve ostale stabljike graha izrasle u ovoj fazi do najviše 8 cm. U ovoj fazi istraživanje je pokazalo kako je voda iz slavine kućanstva D. Miholjca najpovoljnije utjecala na rast biljke graha i time dokazali pretpostavku s početka našeg istraživanja o utjecaju kvalitete vode na rast biljke. Evaluacija dosadašnjeg tijeka projekta među nama pokazala je pozitivne i zadovoljavajuće rezultate jer smo oduševljeni ovakvim načinom rada gdje sami bilježimo napredak, međusobno se dogovaramo oko svakog koraka i tijeka istraživanja, te najvažnije – učimo kroz igru svakodnevnog zalijevanja i praćenja rasta biljaka. Naš projekt se nastavlja! Sljedeća faza je saznati kakva je to kvaliteta vode iz pojedinih mjesta i izvora (plan je poslati upite (uz pomoć naše učiteljice) e-mailom ili telefonski vodovodnim tvrtkama) te ispitati što to u vodi ima kao uvjet dobrog i uspješnog rasta biljaka općenito; biljke ćemo presaditi- svaku stabljiku u zasebnu posudu kako bi svaka imala dovoljno mjesta za daljnji rast do faze kad možemo proučiti sve njene dijelove (korijen, stabljiku i plod). Krajem veljače izradit ćemo digitalne materijale na ovu temu (u web 2.0 alatima- križaljke, oblake riječi, kocke pričalice, digitalne slagalice od fotografija nastalih u pokusu…) koji će nam poslužiti za obilježavanje Svjetskog dana voda u ožujku, ali i plakat tijeka istraživanja sa fotografijama svake faze pokusa – koji će krasiti pano naše učionice. Početkom ožujka uoči početka proljeća posjetit ćemo izvor rijeke Vuke koji je u našem selu (gdje ćemo mjeriti temperaturu vode i živi svijet u njoj) . U razredu ćemo imati i gosta predavača na temu Svjetskog dana voda…Iznenađenjima neće biti kraja! Krajem školske godine rezultate istraživanja predstavit ćemo lokalnoj zajednici i svim zainteresiranima na Javnoj izložbi u našoj školi (na kojoj ćemo predstaviti sve provedene projekte u našem 3. razredu) i naravno na posljednjem roditeljskom sastanku upoznat ćemo i roditelje sa krajnjim rezultatima cijelog projekta.
Čudesa nas još očekuju!
Vaši trećaši Budimčani
Najmlađi za vode Hrvatske
Autor: Tajana Tomoković, 13. 2. 2020.
Ove školske godine naš se 3. razred Područne škole Budimci (na poticaj psihologinje Marije) uključio u projekt „Najmlađi za vode Hrvatske“ kojeg su Hrvatske vode pokrenule u okviru dječjeg edukativnog programa. Upravo povodom obilježavanja 143 godine organiziranog upravljanja vodama u Republici Hrvatskoj, Hrvatske vode objavljuju natječaj za osnovne škole pod nazivom „Najmlađi za vode Hrvatske 2019. - 2020.“ na koji smo se evo i mi prijavili. U dogovoru s našom učiteljicom i psihologinjom) došli smo na ideju u kojoj ćemo kategoriji provesti projekt i što ćemo raditi na zadanu temu. Tema objavljenog natječaja u sklopu projekta je obilježavanje Svjetskog dana voda 2020.pod motom „Voda i klimatske promjene“.
Zamislili smo, osmislili i proveli istraživački projekt u svom razredu želeći ispitati utječe li kakvoća vode na bioraznolikost u ekosustavu i to na primjeru klijanja graha. Problem istraživanja se javio u pitanju- Utječe li kakvoća vode sa različitih izvora na klijanje graha? Vodu smo prikupili iz 5 različitih mjesta našeg kraja (izvor u Donjoj Motičini (hvala asistentici Jasmini), bunarska voda iz Budimaca, vodovodna voda za piće iz Osijeka, vodovodna voda za piće iz Donjeg Miholjca (hvala psihologinji Mariji) i voda za piće također vodovodna iz našeg sela Budimci.) Prikupili smo potreban materijal (posude, zemlju iz vrta mame Dušanke, sjeme graha- crveni trešnjevac, bilježnicu za bilježenje zapažanja i ono najbitnije- vodu za zalijevanje). Prvi dio projekta- pokus- mogao je započeti. Istraživanje je započelo krajem siječnja 2020. te smo tijekom 2 tjedna pratili klijanje i rast biljke graha svakodnevno zalijevajući pojedinu posudu odgovarajućom vodom. Ostali uvjeti bili su jednaki za sve posude sa biljkama (posude su postavljene na prozorsku dasku u razredu s dosta svjetla, a temperatura je u razredu bila svakodnevno jednaka (oko 22°C). Peti dan prva klica provirila je iz 5. posude (vodovodna voda - Budimci)! Sljedećih 7 dana klice su sve izašle i počele su se razvijati biljke da bi se 15-i dan dogodio preokret! Grah (stabljika) iz 4. posude (Donji Miholjac) uvjerljivo je narastao preko 11cm dok su sve ostale stabljike graha izrasle u ovoj fazi do najviše 8 cm. U ovoj fazi istraživanje je pokazalo kako je voda iz slavine kućanstva D. Miholjca najpovoljnije utjecala na rast biljke graha i time dokazali pretpostavku s početka našeg istraživanja o utjecaju kvalitete vode na rast biljke. Evaluacija dosadašnjeg tijeka projekta među nama pokazala je pozitivne i zadovoljavajuće rezultate jer smo oduševljeni ovakvim načinom rada gdje sami bilježimo napredak, međusobno se dogovaramo oko svakog koraka i tijeka istraživanja, te najvažnije – učimo kroz igru svakodnevnog zalijevanja i praćenja rasta biljaka. Naš projekt se nastavlja! Sljedeća faza je saznati kakva je to kvaliteta vode iz pojedinih mjesta i izvora (plan je poslati upite (uz pomoć naše učiteljice) e-mailom ili telefonski vodovodnim tvrtkama) te ispitati što to u vodi ima kao uvjet dobrog i uspješnog rasta biljaka općenito; biljke ćemo presaditi- svaku stabljiku u zasebnu posudu kako bi svaka imala dovoljno mjesta za daljnji rast do faze kad možemo proučiti sve njene dijelove (korijen, stabljiku i plod). Krajem veljače izradit ćemo digitalne materijale na ovu temu (u web 2.0 alatima- križaljke, oblake riječi, kocke pričalice, digitalne slagalice od fotografija nastalih u pokusu…) koji će nam poslužiti za obilježavanje Svjetskog dana voda u ožujku, ali i plakat tijeka istraživanja sa fotografijama svake faze pokusa – koji će krasiti pano naše učionice. Početkom ožujka uoči početka proljeća posjetit ćemo izvor rijeke Vuke koji je u našem selu (gdje ćemo mjeriti temperaturu vode i živi svijet u njoj) . U razredu ćemo imati i gosta predavača na temu Svjetskog dana voda…Iznenađenjima neće biti kraja! Krajem školske godine rezultate istraživanja predstavit ćemo lokalnoj zajednici i svim zainteresiranima na Javnoj izložbi u našoj školi (na kojoj ćemo predstaviti sve provedene projekte u našem 3. razredu) i naravno na posljednjem roditeljskom sastanku upoznat ćemo i roditelje sa krajnjim rezultatima cijelog projekta.
Čudesa nas još očekuju!
Vaši trećaši Budimčani
Najmlađi za vode Hrvatske
Autor: Tajana Tomoković, 13. 2. 2020.
Ove školske godine naš se 3. razred Područne škole Budimci (na poticaj psihologinje Marije) uključio u projekt „Najmlađi za vode Hrvatske“ kojeg su Hrvatske vode pokrenule u okviru dječjeg edukativnog programa. Upravo povodom obilježavanja 143 godine organiziranog upravljanja vodama u Republici Hrvatskoj, Hrvatske vode objavljuju natječaj za osnovne škole pod nazivom „Najmlađi za vode Hrvatske 2019. - 2020.“ na koji smo se evo i mi prijavili. U dogovoru s našom učiteljicom i psihologinjom) došli smo na ideju u kojoj ćemo kategoriji provesti projekt i što ćemo raditi na zadanu temu. Tema objavljenog natječaja u sklopu projekta je obilježavanje Svjetskog dana voda 2020.pod motom „Voda i klimatske promjene“.
Zamislili smo, osmislili i proveli istraživački projekt u svom razredu želeći ispitati utječe li kakvoća vode na bioraznolikost u ekosustavu i to na primjeru klijanja graha. Problem istraživanja se javio u pitanju- Utječe li kakvoća vode sa različitih izvora na klijanje graha? Vodu smo prikupili iz 5 različitih mjesta našeg kraja (izvor u Donjoj Motičini (hvala asistentici Jasmini), bunarska voda iz Budimaca, vodovodna voda za piće iz Osijeka, vodovodna voda za piće iz Donjeg Miholjca (hvala psihologinji Mariji) i voda za piće također vodovodna iz našeg sela Budimci.) Prikupili smo potreban materijal (posude, zemlju iz vrta mame Dušanke, sjeme graha- crveni trešnjevac, bilježnicu za bilježenje zapažanja i ono najbitnije- vodu za zalijevanje). Prvi dio projekta- pokus- mogao je započeti. Istraživanje je započelo krajem siječnja 2020. te smo tijekom 2 tjedna pratili klijanje i rast biljke graha svakodnevno zalijevajući pojedinu posudu odgovarajućom vodom. Ostali uvjeti bili su jednaki za sve posude sa biljkama (posude su postavljene na prozorsku dasku u razredu s dosta svjetla, a temperatura je u razredu bila svakodnevno jednaka (oko 22°C). Peti dan prva klica provirila je iz 5. posude (vodovodna voda - Budimci)! Sljedećih 7 dana klice su sve izašle i počele su se razvijati biljke da bi se 15-i dan dogodio preokret! Grah (stabljika) iz 4. posude (Donji Miholjac) uvjerljivo je narastao preko 11cm dok su sve ostale stabljike graha izrasle u ovoj fazi do najviše 8 cm. U ovoj fazi istraživanje je pokazalo kako je voda iz slavine kućanstva D. Miholjca najpovoljnije utjecala na rast biljke graha i time dokazali pretpostavku s početka našeg istraživanja o utjecaju kvalitete vode na rast biljke. Evaluacija dosadašnjeg tijeka projekta među nama pokazala je pozitivne i zadovoljavajuće rezultate jer smo oduševljeni ovakvim načinom rada gdje sami bilježimo napredak, međusobno se dogovaramo oko svakog koraka i tijeka istraživanja, te najvažnije – učimo kroz igru svakodnevnog zalijevanja i praćenja rasta biljaka. Naš projekt se nastavlja! Sljedeća faza je saznati kakva je to kvaliteta vode iz pojedinih mjesta i izvora (plan je poslati upite (uz pomoć naše učiteljice) e-mailom ili telefonski vodovodnim tvrtkama) te ispitati što to u vodi ima kao uvjet dobrog i uspješnog rasta biljaka općenito; biljke ćemo presaditi- svaku stabljiku u zasebnu posudu kako bi svaka imala dovoljno mjesta za daljnji rast do faze kad možemo proučiti sve njene dijelove (korijen, stabljiku i plod). Krajem veljače izradit ćemo digitalne materijale na ovu temu (u web 2.0 alatima- križaljke, oblake riječi, kocke pričalice, digitalne slagalice od fotografija nastalih u pokusu…) koji će nam poslužiti za obilježavanje Svjetskog dana voda u ožujku, ali i plakat tijeka istraživanja sa fotografijama svake faze pokusa – koji će krasiti pano naše učionice. Početkom ožujka uoči početka proljeća posjetit ćemo izvor rijeke Vuke koji je u našem selu (gdje ćemo mjeriti temperaturu vode i živi svijet u njoj) . U razredu ćemo imati i gosta predavača na temu Svjetskog dana voda…Iznenađenjima neće biti kraja! Krajem školske godine rezultate istraživanja predstavit ćemo lokalnoj zajednici i svim zainteresiranima na Javnoj izložbi u našoj školi (na kojoj ćemo predstaviti sve provedene projekte u našem 3. razredu) i naravno na posljednjem roditeljskom sastanku upoznat ćemo i roditelje sa krajnjim rezultatima cijelog projekta.
Čudesa nas još očekuju!
Vaši trećaši Budimčani
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |