Putovanje kroz prošlost naše domovine
Autor: Tajana Tomoković, 11. 3. 2021.
U potrazi za povijesnim dokazima pokrštenja Hrvata naš se vjeroučitelj Matko Stanić dosjetio kako je ovo odlična tema za istraživanje te je predložio ideju koju je trebalo razraditi i provesti u djelo. To su učenici 4. razreda Područne škole Budimci vidjeli kao priliku da se u ovo neobično vrijeme pandemije koronavirusom ukrcaju u svoje vremeplove te krenu lentom vremena u prošlost. Namjestili su vrijeme na brojčaniku dvaju vremeplova na razdoblje od 7. do 9. stoljeća povijesti naše domovine. Ukrcalo se 10 putnika u dva vremeplova te na tjedan dana nestalo iz učionice krenuvši u novu avanturu.
Tjedan dana međupredmetnih korelacija rezultiralo je mnoštvom novih saznanja (ali i ponavljanja i utvrđivanja nastavnog gradiva) iz sljedećih nastavnih predmeta: priroda i društvo (Prošlost naše domovine); likovna kultura- volumeni i masa u prostoru (oblici i funkcije)- glinamol i prikaz povijesne znamenitosti olovkom; hrvatski jezik (jezično izražavanje: opisivanje- stvaran i slikoviti opis; medijska kultura- dokumentarni film, vjeronauk: hrvatski kršćanski korijeni; matematika- pisano dijeljenje višeznamenkastog broja višekratnikom broja 10 i dijeljenje brojem 2 (učenica koja nastavu pohađa po prilagodbi nastavnih sadržaja)- računske priče s likovima (vladarima) iz prošlosti naše domovine.
Tjedan prije samog početka avanture 8 je pustolova imalo zadatak saznati što više podataka o povijesnom dokazu pokrštenja Hrvata – Višeslavovoj krstionici. Uz neizostavno korištenje IKT tehnologije učenici su putovanje započeli gledanjem dokumentarnog filma „Knez Višeslav“ (film je prilagođen uzrastu učenika 4. razreda). Već su ranije saznali o samoj temi pa su na putovanju imali i podlogu znanja. Pronašli su i proučili povijesni dokaz o pokrštenju Hrvata- Višeslavovu krstionicu koju su povratkom u razred izradili od glinamola a i olovkom su po sjećanju nacrtali istu. Nastavili su usmenim opisivanjem Višeslavove krstionice- kamene krstionice na kojoj se spominje knez Višeslav. Krstionica je jedan od najznačajnijih spomenika hrvatske kulture iz ranog srednjeg vijeka. Koristeći znanje iz digitalnih alata odigrali su i nekoliko wardwall igrica na zadanu temu. Na samom kraju posložili su pano u holu škole kako bi im ova avantura ostala u sjećanju a učiteljica je složila fotografije s putovanja u kratki video.
Učiteljica Patricija Hercog
Putovanje kroz prošlost naše domovine
Autor: Tajana Tomoković, 11. 3. 2021.
U potrazi za povijesnim dokazima pokrštenja Hrvata naš se vjeroučitelj Matko Stanić dosjetio kako je ovo odlična tema za istraživanje te je predložio ideju koju je trebalo razraditi i provesti u djelo. To su učenici 4. razreda Područne škole Budimci vidjeli kao priliku da se u ovo neobično vrijeme pandemije koronavirusom ukrcaju u svoje vremeplove te krenu lentom vremena u prošlost. Namjestili su vrijeme na brojčaniku dvaju vremeplova na razdoblje od 7. do 9. stoljeća povijesti naše domovine. Ukrcalo se 10 putnika u dva vremeplova te na tjedan dana nestalo iz učionice krenuvši u novu avanturu.
Tjedan dana međupredmetnih korelacija rezultiralo je mnoštvom novih saznanja (ali i ponavljanja i utvrđivanja nastavnog gradiva) iz sljedećih nastavnih predmeta: priroda i društvo (Prošlost naše domovine); likovna kultura- volumeni i masa u prostoru (oblici i funkcije)- glinamol i prikaz povijesne znamenitosti olovkom; hrvatski jezik (jezično izražavanje: opisivanje- stvaran i slikoviti opis; medijska kultura- dokumentarni film, vjeronauk: hrvatski kršćanski korijeni; matematika- pisano dijeljenje višeznamenkastog broja višekratnikom broja 10 i dijeljenje brojem 2 (učenica koja nastavu pohađa po prilagodbi nastavnih sadržaja)- računske priče s likovima (vladarima) iz prošlosti naše domovine.
Tjedan prije samog početka avanture 8 je pustolova imalo zadatak saznati što više podataka o povijesnom dokazu pokrštenja Hrvata – Višeslavovoj krstionici. Uz neizostavno korištenje IKT tehnologije učenici su putovanje započeli gledanjem dokumentarnog filma „Knez Višeslav“ (film je prilagođen uzrastu učenika 4. razreda). Već su ranije saznali o samoj temi pa su na putovanju imali i podlogu znanja. Pronašli su i proučili povijesni dokaz o pokrštenju Hrvata- Višeslavovu krstionicu koju su povratkom u razred izradili od glinamola a i olovkom su po sjećanju nacrtali istu. Nastavili su usmenim opisivanjem Višeslavove krstionice- kamene krstionice na kojoj se spominje knez Višeslav. Krstionica je jedan od najznačajnijih spomenika hrvatske kulture iz ranog srednjeg vijeka. Koristeći znanje iz digitalnih alata odigrali su i nekoliko wardwall igrica na zadanu temu. Na samom kraju posložili su pano u holu škole kako bi im ova avantura ostala u sjećanju a učiteljica je složila fotografije s putovanja u kratki video.
Učiteljica Patricija Hercog
Putovanje kroz prošlost naše domovine
Autor: Tajana Tomoković, 11. 3. 2021.
U potrazi za povijesnim dokazima pokrštenja Hrvata naš se vjeroučitelj Matko Stanić dosjetio kako je ovo odlična tema za istraživanje te je predložio ideju koju je trebalo razraditi i provesti u djelo. To su učenici 4. razreda Područne škole Budimci vidjeli kao priliku da se u ovo neobično vrijeme pandemije koronavirusom ukrcaju u svoje vremeplove te krenu lentom vremena u prošlost. Namjestili su vrijeme na brojčaniku dvaju vremeplova na razdoblje od 7. do 9. stoljeća povijesti naše domovine. Ukrcalo se 10 putnika u dva vremeplova te na tjedan dana nestalo iz učionice krenuvši u novu avanturu.
Tjedan dana međupredmetnih korelacija rezultiralo je mnoštvom novih saznanja (ali i ponavljanja i utvrđivanja nastavnog gradiva) iz sljedećih nastavnih predmeta: priroda i društvo (Prošlost naše domovine); likovna kultura- volumeni i masa u prostoru (oblici i funkcije)- glinamol i prikaz povijesne znamenitosti olovkom; hrvatski jezik (jezično izražavanje: opisivanje- stvaran i slikoviti opis; medijska kultura- dokumentarni film, vjeronauk: hrvatski kršćanski korijeni; matematika- pisano dijeljenje višeznamenkastog broja višekratnikom broja 10 i dijeljenje brojem 2 (učenica koja nastavu pohađa po prilagodbi nastavnih sadržaja)- računske priče s likovima (vladarima) iz prošlosti naše domovine.
Tjedan prije samog početka avanture 8 je pustolova imalo zadatak saznati što više podataka o povijesnom dokazu pokrštenja Hrvata – Višeslavovoj krstionici. Uz neizostavno korištenje IKT tehnologije učenici su putovanje započeli gledanjem dokumentarnog filma „Knez Višeslav“ (film je prilagođen uzrastu učenika 4. razreda). Već su ranije saznali o samoj temi pa su na putovanju imali i podlogu znanja. Pronašli su i proučili povijesni dokaz o pokrštenju Hrvata- Višeslavovu krstionicu koju su povratkom u razred izradili od glinamola a i olovkom su po sjećanju nacrtali istu. Nastavili su usmenim opisivanjem Višeslavove krstionice- kamene krstionice na kojoj se spominje knez Višeslav. Krstionica je jedan od najznačajnijih spomenika hrvatske kulture iz ranog srednjeg vijeka. Koristeći znanje iz digitalnih alata odigrali su i nekoliko wardwall igrica na zadanu temu. Na samom kraju posložili su pano u holu škole kako bi im ova avantura ostala u sjećanju a učiteljica je složila fotografije s putovanja u kratki video.
Učiteljica Patricija Hercog
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |